onsdag 4 september 2019

Dolken från tunis - Agatha Christie

Titel: Dolken från tunis 
Författare:
Agatha Christie
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
299
Utgiven:
September 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Bokus:
Ett klassiskt låsta rummet-mysterium, där alla inblandade är lika övertygande oskyldiga ... som skyldiga.

När en änka i byn King Abbot begår självmord börjar ryk tena omedelbart florera. Det ena säger att hon mördat sin make, det andra att hon var utsatt för utpressning och det tredje att hon hade en affär med den rike Roger Ackroyd. 


Redan dagen efter hennes död infaller nästa. Bakom den låsta dörren till sitt arbetsrum mördas Roger Ackroyd, efter att han fått ett brev som avslöjar vem det var som pressat änkan på pengar.

Kommentarer:
Agatha Chrisite har gjort det igen, Dolken från tunis var så bra! Jag tror att denna Chrisite klättrar upp bland mina favoriter för jag älskar det klassiska låsta rummet-mysteriumet, det är alltid så spännande!
Poiriot var med ännu en gång och han helt klart en av mina favoritkaraktärer.
Ännu en gång var jag inte alls beredd på slutet och jag ville inte att boken skulle ta slut.

Dolken från tunis var bara så bra och den klättrar upp bland mina favoriter när det kommer till Chrisite!

Betyg 8,5/10

Tusen tack till Bookmark förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...