tisdag 17 september 2019

Finale - Stephanie Garber

Titel: Finale 
Författare:
Stephanie Garber
Språk:
Engelska
Serie:
Caraval #3
Antal sidor:
478
Utgiven:
Maj 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
A love worth fighting for. A dream worth dying for. An ending worth waiting for.

It’s been two months since the Fates were freed from a deck of cards, two months since Legend claimed the throne for his own, and two months since Tella discovered the boy she fell in love with doesn’t really exist.

With lives, empires, and hearts hanging in the balance, Tella must decide if she’s going to trust Legend or a former enemy. After uncovering a secret that upends her life, Scarlett will need to do the impossible. And Legend has a choice to make that will forever change and define him.

Caraval is over, but perhaps the greatest game of all has begun. There are no spectators this time—only those who will win, and those who will lose everything.

Welcome, welcome to Finale. All games must come to an end…

Kommentarer:
Finale är den tredje och sista boken i Caraval trilogin som tillhör mina favoriter. Jag försökte att inte ha så höga förväntningar då jag inte ville bli besviken men jag hade inte behövt oroa mig för Finale var helt fantastisk! Detta är nog min favorit av böckerna, för att allt var bara så bra!
Handlingen var spännande och full av oväntade vändningar, mer än så vill jag inte säga då det är sista boken i trilogin.
Karaktärerna är helt underbara och jag älskar dem allihopa, men Tella fortsätter vara min stora favorit. Romansen var riktigt charmig den med, och det är aldrig fel heller.
Språket var minst lika vackert som i de tidigare böckerna, det är så fängslande på något sätt.

Finale bjöd på en otroligt fängslande läsning och jag älskade den så mycket! Det kommer definitivt vara en av årets bästa böcker. Rekommendera varmt!

Citat:
“Most of my life, I’ve romanticized death. I used to love the idea of something being so tremendous that it was worth dying for. But I was wrong. I think the most magnificent things are worth living for.”

Betyg 10/10

5 kommentarer:

  1. Jag ser verkligen fram emot att läsa Finale. Fast jag drar ut på det lite, eftersom det är sista delen. :) Läser just nu A Court of Wings and Ruin (drygt 100 sidor kvar) och jag älskar verkligen den serien. Jag har ju A Court of Frost and Starlight kvar också, men har du koll på när det kommer fler böcker efter den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du kommer gilla den! :) Nej jag har tyvärr inte det. Hade hoppats på att få en till del i år men det verkar inte bli så. Kanske nästa år? :)

      Radera
  2. Åh vad jag vill läsa Finale! Jag hade tänkt vänta tills den kommer på svenska, hoppas bara att det är snart!

    SvaraRadera
  3. Är det ngn som vet om Tella och legend är end game? Måste veta!

    SvaraRadera

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...