torsdag 14 december 2023

50 mil till jul - Joanna Bolouri

Titel: 50 mil till jul 
Författare:
Joanna Bolouri
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
268
Utgiven:
Oktober 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
Bilresan hem inför jul brukar vara starten på julledigheten för Kate och Ed, som den har varit varje jul i deras tioåriga förhållande. I vanliga fall skränar julmusiken på högsta volym, deras traditionellt fula jultröjor är på - och stämningen brukar vara på topp. Men årets bilresa kommer att bli väldigt annorlunda. Istället för julmys kommer en frostig tystnad att fylla bilen …


Efter ett massivt gräl har deras förhållande helt havererat. Men de har tagit det gemensamma beslutet att innan separationen är ett faktum, så ska de fira jul med sina familjer en sista gång.


Men med tre olika jultraditioner att fira, en gammal flamma som väntar under misteln och familjernas rosenskimrande förväntningar på deras framtid tillsammans, blir den här vanligen underbara tiden på året mer lik en mardröm. Det bli en kaotisk blandning av kalkon, julgodis och känslostormar. Men det kommer också att bli en jul de aldrig ska glömma.

Kommentarer:
50 mil till jul är den andra boken av författaren som jag läser och den bjöd på en härlig och underhållande läsupplevelse! Handlingen var julig och mysig. Det var korta kapitel vilket gjorde att boken gick väldigt fort att läsa och jag tyckte mycket om språket.

Jag hade dock väldigt svårt för karaktärerna, de kunde liksom inte bestämma sig för vad de ville, och det gjorde ju att de kändes verklighetstrogna och äkta men jag hade ändå lite svårt för deras velande. Det var också något som gjorde att jag inte riktigt föll pladask för denna bok som jag gjorde för författarens andra bok ”Jag kommer hem till jul” men den är absolut fortfarande läsvärd!

Betyg 6,5/10


Tack Printz för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bidrottningen - Veronica Linarfve

Titel: Bidrottningen  Författare: Veronica Linarfve Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 288 Utgiven: Mars 2024 Finns hos: Bokus / A...