fredag 1 december 2023

Skrivet i stjärnor - Emma Johansson

Titel: Skrivet i stjärnor 
Författare:
Emma Johansson
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
269
Utgiven:
September 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Ronjas bästis har flyttat till Paris och Ronja är ensam kvar. Hennes syster Maria tycker att hon måste komma ut mer, och ger henne ett uppdrag att säga ja till mer. Och Ronja kämpar verkligen för att göra det. Men när Amit dyker upp och vill gå på dejt blir hon ändå tveksam, han är skolans snygging, en ökänd fuckboy och aldrig intresserad av något seriöst. Med Marias ord ringande i öronen går hon ändå med på att ge honom en chans. Hon ska följa med om han kan övertyga henne om att han inte är som hon tror. Det är ändå helt riskfritt, det är ju inte som att han någonsin kommer att lyckas med det

Kommentarer:
Emma Johansson har tidigare skrivit flera ungdomsromaner som jag har tyckt om så när jag såg att hon hade släppt en ny blev jag så glad och det dröjde inte länge innan jag plockade upp den.

Jag läste ut denna under en dag, jag fängslandes av författarens språk som alltid är så fint. Karaktärerna kände jag verkligen med och jag kunde känna igen mig själv i Ronja. Sedan är det roligt att karaktärerna från författarens andra böcker dyker upp, sånt är alltid roligt.
Handlingen var medryckande och jag ville hela tiden fortsätta att läsa. Boken bjöd på många olika slags känslor och sedan måste jag nämna omslaget, hur fint är inte det?

Skrivet i stjärnor var en fin ungdomsbok och jag kan varmt rekommendera Emma Johanssons böcker! 


Betyg 7/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bidrottningen - Veronica Linarfve

Titel: Bidrottningen  Författare: Veronica Linarfve Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 288 Utgiven: Mars 2024 Finns hos: Bokus / A...