måndag 11 december 2023

Insnöad - Anna Granberg

Titel: Insnöad 
Författare:
Anna Granberg
Språk:
Svenska
Serie:
Frosthjärtan #1
Antal sidor:
191
Utgiven:
November 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
När Ellies liv rasar samman känner hon att hon behöver ett miljöombyte. Hon flyr till familjens fritidshus i Härjedalen för att finna lugnet, men är noga med att undvika grannen helt under tiden hon är där. När julen står för dörren börjar hon äntligen känna sig som sig själv. Tills en dag då hon möter Mattias igen.


Mattias valde att bo kvar i sitt barndomshem när hans föräldrar flyttade till Östersund. Han trivs allra bäst själv och i fritidsområdet är det sällan någon under lågsäsongen. Men så stöter han ihop med Ellie, från grannhuset. Vännen han aldrig kunnat glömma. Mattias vet inte vad som fick deras familjer att sluta prata med varandra när de var yngre, varför hon aldrig hörde av sig till honom igen.


Medan Mattias förbereder inför julfirande med släkten är Ellie fast besluten att åka tillbaka till Stockholm. De har inte träffats på femton år och kommer förmodligen aldrig att ses igen.


Men ett oväntat snöfall tvingar dem åter samman.

Kommentarer:
Insnöad är en riktigt julkaramell som jag verkligen tyckte om! Jag älskade fjällmiljön, ni vet vid det här laget att jag är svag för det. Karaktärerna var så charmiga och jag gillade dem både tillsammans och var för sig. De hade verkligen kemi och spänningen mellan dem växte fram på ett riktigt bra sätt.

Jag kände så många känslor under läsningens gång och boken var så välskriven och fängslande så kunde inte lägga boken ifrån mig.
Handlingen var så mysig och jag blev ett flertal gånger sugen på att äta julmat. Längtar efter nästa bok!

Insnöad gav mig så mycket julkänsla och jag är glad att jag läste den nu i december. Rekommenderas varmt!

Betyg 8/10


Tack Seraf förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bidrottningen - Veronica Linarfve

Titel: Bidrottningen  Författare: Veronica Linarfve Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 288 Utgiven: Mars 2024 Finns hos: Bokus / A...