tisdag 26 december 2023

Hotellet vid havet - Maria Wells

Titel: Hotellet vid havet 
Författare:
Maria Wells
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
228
Utgiven:
Oktober 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Bokus:
Bettan lever ett behagligt i liv i Stockholm. Hon jobbar på en exklusiv reseagentur och den nygamla kärleken till särbon Pierre spirar. 


Allt är precis som det ska vara, ända tills morfars testamente plötsligt dyker upp och hennes moster Esther skapar en Tinderprofil åt henne. 


När dessutom familjearvet, det vackra hotellet vid havet i Falkenberg, riskerar att gå i konkurs börjar en plan sakta ta form i Bettans huvud. Hotellet måste till varje pris räddas! 


Räddningen ska bli en traditionell julmarknad med dans i ladan bakom hotellet. 


Men räcker det verkligen? Är en festkväll svaret på alla problem? Och vad ska hon ta sig till med mannen från Tinder? 


Kommentarer:
Hotellet vid havet var en mysig feelgood som jag tyckte mycket om att läsa! Handlingen var charmig och varm, karaktärerna tyckte jag om och jag gillade att läsa om deras vänskap.  


Handlingen var även lite spännande och det gillade jag. Det var en riktigt bladvändare som jag hade svårt att lägga ifrån mig. Jag hade gärna läst mer om karaktärerna och haft boken lite längre, men samtidigt fick så mycket plats på dessa 228 sidor. Miljön var också härlig att läsa om då man som läsare fick följa med till olika platser runt om i världen.

Hotellet vid havet bjöd på en mysig lässtund med fina karaktärer! Rekommenderas varmt!

Betyg 6,5/10


Tack Ordberoende Förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bidrottningen - Veronica Linarfve

Titel: Bidrottningen  Författare: Veronica Linarfve Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 288 Utgiven: Mars 2024 Finns hos: Bokus / A...