söndag 3 december 2023

Snöfall över Paris - Karolina Schützer

Titel: Snöfall över Paris 
Författare:
Karolina Schützer
Språk:
Svenska
Serie:
Sophia i Paris #2
Antal sidor:
287
Utgiven:
Oktober 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
Livet i Paris blir inte så lugnt som den före detta tv-reportern Sophia hoppats på. En okänd släkting dyker upp i den nyrenoverade baren på rue Notre Dame des Champs och mörka hemligheter från det förflutna nystas upp. Hemligheter som hotar att krossa tillvaron på Le Lulu.


Samtidigt får Sophia reda på att hon är gravid, något som blir mer av en chock än en glad överraskning. Även om kärleken till den nya pojkvännen Tristan växer sig allt starkare är det tydligt att både Sophia och Tristan behöver göra upp med sina egna uppväxter. Tristan försvinner allt längre bort och Sophia tvingas fatta ett livsavgörande beslut.


Mitt i allt laddar personalen på Le Lulu upp för en magisk jul fylld av champagne, skaldjur och ostar. Frågan är om det går att fly från det förflutna eller om Sophia och Tristan måste konfrontera sina demoner för att kunna leva fullt ut?

Kommentarer:
Snöfall över Paris är andra boken om Sophia och det var så härligt att få hänga med Sophia och de andra karaktärerna i Paris igen! Vi fick lära känna karaktärerna på djupet och det tyckte jag om.
Åter igen så var miljöbeskrivningarna riktigt bra och ännu en gång ville jag bara besöka Paris. Denna bok hade även lite julkänsla och det gillade jag. Handlingen var väldigt intressant och rätt så spännande, precis som i första boken. Sedan är ju omslaget så fint, det får vi inte glömma! 

Jag önskar så att det kommer en till bok om Sophia och gänget på Le Lulu, jag får hålla tummarna för det!

Betyg 7/10


Tack LB förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bidrottningen - Veronica Linarfve

Titel: Bidrottningen  Författare: Veronica Linarfve Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 288 Utgiven: Mars 2024 Finns hos: Bokus / A...