fredag 8 december 2023

Rädda Sorya: Chang och solbjörnen - Trang Nguyen

Titel: Rädda Sorya: Chang och  solbjörnen
Författare:
Trang Nguyen
Språk:
Svenska
Serie:
-
Antal sidor:
120
Utgiven:
Augusti 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Bokus:
Rädda Sorya handlar om Chang, en orädd tjej som beslutar sig för att rädda djur genom att bli naturvårdare. En dag träffar hon den övergivna solbjörnen Sorya. De andra viltvårdarna tror att Sorya är för liten och svag för att klara sig i vildmarken, men Chang bestämmer sig för att göra allt i sin makt för att återföra Sorya till friheten.

Följ Changs spännande äventyr i Rädda Sorya!


Kommentarer:
Rädda Sorya: Chang och solbjörnen är en barnbok som riktar sig mot barn mellan 9-12 år och som ni säkert vet vid det här laget, så gillar jag verkligen sådana böcker. Så det går utmärkt att läsa den som vuxen också!

Jag fastnade direkt för handlingen som var så intressant, viktig och ganska så berörande. Det är mycket fokus på djur, natur och miljö och jag lärde mig mycket om solbjörnar och annat då det var bra information med i boken. Den Vietnamesiska miljön var också helt otrolig att läsa om. Dessutom var illustrationerna också helt fantastiska och gjorde läsupplevelsen ännu bättre! Jag kände så många olika känslor under läsningens gång och blev berörd ett antal gånger.

Rädda Sorya: Chang och solbjörnen var en helt otrolig barnbok som klättra upp bland mina favoriter och jag verkligen kan rekommendera den både till barn och vuxna!

Betyg 8,5/10


Tack Barnens Val för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bidrottningen - Veronica Linarfve

Titel: Bidrottningen  Författare: Veronica Linarfve Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 288 Utgiven: Mars 2024 Finns hos: Bokus / A...