tisdag 26 december 2023

Önskningar i månsken - Lovisa Wistrand

Titel: Önskningar i månsken 
Författare:
Lovisa Wistrand
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
237
Utgiven:
Oktober 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris






Beskrivning från Goodreads:
Annie är bara sju när hon ser jultomten för första gången. Han finns på riktigt och hon fortsätter att träffa honom i flera år framöver, men bara på julafton. De andra dagarna är det som om han inte existerar.


Rufsig och svarthårig ser Killian inte alls ut som Annie trodde och när hon blir fjorton väcks nya känslor till liv. Förbjudna, förgörande känslor som inte kan leda till något annat än hjärtesorg, särskilt eftersom han snart ska bli tilldelad en ny stad någonstans i världen.


Detta är en berättelse om Annie och Killian, två personer från olika världar som faller för varandra under månens sken. Men deras kärlek är inte tillåten och om de någonsin upptäcks kan det få förödande konsekvenser.

Kommentarer:
Önskningar i månsken, alltså vart ska jag börja? Jag totalt älskade den här boken!
Det är en lite annorlunda julbok, och det var så uppfriskande då jag läst så många julböcker på raken nu. Denna stod ut. Jag fick känna så många känslor under läsningen gång och blev berörd ett antal gånger. Handlingen var unik och fascinerade.Karaktärerna fångade också mitt hjärta och jag ville bara att det skulle sluta lyckligt för Annie och Killian.

Språket var så fängslande, precis som alltid med Wistrands böcker. Hon kan absolut skriva på ett sätt som gör att man inte kan lägga boken ifrån sig. Stämningen i boken var också helt magisk, romantisk och underbar.

Önskningar i månsken var helt fantastisk och den kommer absolut vara med på min lista bland årets bästa böcker!

Betyg 9/10


Tack Ordberoende Förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bidrottningen - Veronica Linarfve

Titel: Bidrottningen  Författare: Veronica Linarfve Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 288 Utgiven: Mars 2024 Finns hos: Bokus / A...