tisdag 5 december 2023

Snöglober, varm choklad och du - C.N Persson

Titel: Snöglober, varm choklad och du 
Författare:
C.N Persson
Språk:
Svenska
Serie:
Helsingborghjärtan #2
Antal sidor:
198
Utgiven:
November 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Noah är trött på män. När han blir dumpad av mannen han haft ett förhållande med under musikalturnén börjar han undra vad han gör för fel. Varför kan inte han också få hitta äkta kärlek?


Men när han återvänder till Helsingborg för sin barndomsväns bröllop stöter han ihop med sin före detta pojkvän Miro. Mannen som en gång i tiden specialbeställde snöglober åt honom, men som sedan krossat hans hjärta.


Noah bestämmer sig att stanna kvar i hemstaden över jul och trots försök att dejta andra letar sig tankarna tillbaka till Miro. Vad var det egentligen som fick exet att dumpa honom? Och kan ett bröllop, varm choklad och lite julmagi få dem att hitta tillbaka till varandra?

Kommentarer:
Oj så mysig denna bok var! Jag läste den på en kväll och fick både julkänsla och fjärilar i magen (och ett riktigt sockersug).

Jag fastnade direkt för språket som jag gillade riktigt mycket och det gjorde att läsningen flöt på bra och jag hela tiden tänkte ”bara ett kapitel till” tills boken var slut.
Handlingen var otroligt charmig och karaktärerna var så bra beskrivna och jag tyckte om att läsa om dem, speciellt Noah som var min favorit. Julkänslan var på topp också, så om du letar efter en bok som ska ge dig julkänsla så är det denna! 
Jag gillade också att boken inte bara handlar om romantisk kärlek, utan även vänskap och familj har stor betydelse och det var så fint att läsa om.

Snöglober, varm choklad och du var en riktigt julkaramell som passar utmärkt att läsa nu till jul, jag kommer absolut läsa om den igen!

Betyg 8/10


Tack Seraf förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bidrottningen - Veronica Linarfve

Titel: Bidrottningen  Författare: Veronica Linarfve Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 288 Utgiven: Mars 2024 Finns hos: Bokus / A...