tisdag 12 december 2023

Je m'appelle Agneta - Emma Hamberg

Titel: Je m’appelle Agneta  
Författare:
Emma Hamberg
Språk:
Svenska
Serie:
Agneta #1
Antal sidor:
314
Utgiven:
Mars 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
Agneta är 49 år med utflugna ungar som bara kommunicerar via Swish, äkta mannen Magnus som cyklar jättesnabbt i dyra trikåer, ett förtvinande jobb på trafikkontoret, ett sorgligt sexliv (kallas det ens sexliv när man varken har sex eller liv ihop?), ett tomt ekande kylskåp (Magnus tror på ett liv utanförstående, alkohol, fett, socker och kolhydrater) och Agneta känner sig helt vingklippt. Ligger ensam hemma i sängen, tittar på tv-serier och smygdricker rödvin medan föräldrarna läxar upp henne via FaceTime. Hur blev livet så här håglöst? Men mitt i håglösheten råkar Agneta se en liten, konstigt skriven annons i tidningen.


Äldre pojke behöver hjälp. Nu. Laga mat. Städning jättestor hus. Mycket viktig - varje fredagar 17.00 sitt på bar. Måste prata svenskan! Pojken bor Saint Carelle, Provence, Frankrike.


Några dagar senare står Agneta till sin egen och alla andras förvåning på ett ödsligt torg i lilla Saint Carelle i Provence. Där ingenting är som i annonsen. Äventyret kommer sannerligen börja, vare sig Agneta vill eller ej.

Kommentarer:
Je m’appelle Agneta är en bok jag länge velat läsa och den blev en positiv överraskning, oj vad jag gillade den här boken! Detta är feelgood när när det är som bäst, jag fick många skratt under läsningens gång och fick känna alla möjliga slags känslor. Handlingen var oroligt charmig och karaktärerna var helt underbara, Agneta, oj så härlig och varm hon var! Jag vet inte vad mer jag ska säga förutom att detta var en otrolig härlig bok och gjorde verkligen att jag vill åka till Paris. Vilken tur att jag har uppföljaren hemma för den ska läsas snart! Rekommenderas varmt!

Betyg 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bidrottningen - Veronica Linarfve

Titel: Bidrottningen  Författare: Veronica Linarfve Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 288 Utgiven: Mars 2024 Finns hos: Bokus / A...